Projecte Dreams

Fundació PortAventura presenta

PortAventura Dreams Village, iniciativa pionera a Europa que rep cada any, més de 200 famílies amb un menor en tractament d'una patologia molt greu i en risc d'exclusió social

PortAventura Fundació Dreams

Dreams Village és un projecte social pioner inaugurat el 2019, que fomenta el valor de l'oci i els moments d'unió familiar dins de la teràpia de recuperació.

PortAventura Dreams, allotja més de 200 famílies anualment de tot Espanya, és un espai únic dissenyat per gaudir junts d´una estada gratuïta de sis dies plena d´emocions i activitats familiars.

A la iniciativa també hi participen aliats de primer nivell com a hospitals infantils de referència a Espanya, empreses privades i altres fundacions.

Amb una inversió de més de 4 milions d'euros, PortAventura Dreams és un espai físic, diferent i lúdic, però també és un espai emocional, ideat per buscar un efecte positiu des del punt de vista psicològic durant la lluita contra la malaltia, alhora que permet alimentar nous moments d´unió familiar.

“A PortAventura World, volem aportar valor real a la societat i al nostre entorn. Les nostres accions des de la palanca social actuen com a eines per conjugar totes les necessitats de canvi i sostenibilitat de la companyia. Avui, com un reflex més dels nostres valors, s'engega el projecte PortAventura Dreams”, ha assenyalat Arturo Mas-Sardá, President de PortAventura World.

Un projecte social referent a Europa Un projecte social referent a Europa Un projecte social referent a Europa

El Village, un espai únic per a estar junts

El village, un espai de 8.850 m2, compta amb sis habitatges de 135 m2, espai de jocs, camp de futbol i jardins que envolten tot l´entorn, així com un restaurant on s´ofereix servei de menjars a les famílies allotjades i una sala polivalent on els voluntaris de la Fundació PortAventura organitzaran el calendari d'activitats i tallers per a totes les famílies.

Un projecte social referent a Europa

El projecte se centra en menors d'entre 4 i 17 anys que pateixin (o hagin patit) malalties greus, recollides en el llistat que elabora el Ministeri de Sanitat. L'elecció de les famílies es realitza a través d'un comitè conformat per metges, assistents socials i altres experts de l'àmbit de la salut.

Les famílies gaudiran d'una estada de sis dies totalment gratuïta. El paquet, a més d'allotjaments a les viles, inclou l'accés als tres parcs de PortAventura World i les activitats exclusives dins el village.

Una xarxa d'aliats de primer nivell

Per desenvolupar aquesta iniciativa, la Fundació PortAventura es recolza en una xarxa de col·laboradors: empreses privades, altres fundacions i, principalment, hospitals. Hospitals matern infantils de referència a Espanya com l'Hospital Infantil Universitari Nen Jesús de Madrid, l'Hospital Sant Joan de Déu i l'Hospital Vall d'Hebron.

“Estem encantats de poder col·laborar amb el projecte. La iniciativa PortAventura Dreams és clau perquè ens permet integrar activitats lúdiques com a part del procés de tractament, ajudant a incrementar la motivació dels nens i nenes a la part final del tractament. A més, la intenció és que aquesta setmana junts contribueixi a tornar a unir el nucli familiar en certa mesura des estructurat com a conseqüència d'una llarga estada a l'hospital”, ha assenyalat César Gómez, Gerent de l'Hospital Niño Jesús de Madrid.

Així mateix, el projecte compta amb donants fundadors la contribució dels quals està fent possible la materialització de PortAventura Dreams: El Corte Inglés, Fundació Barça, Fundació Cruyff, Fundació ”la Caixa”, Fundació LaLiga; Fundació Probitas, LG, Mango i Mediapro. L'objectiu és que, en un futur, s'ampliï la xarxa de col·laboradors.

Fundació LaLiga a més participa en el projecte mitjançant un conveni de col·laboració per desenvolupar diferents iniciatives que acostaran l'esport i l'oci a joves vulnerables a les instal·lacions del Village. “Estem molt il·lusionats amb aquest meravellós projecte que iniciem amb Fundacio PortAventura en què unim esforços i sinergies per a la inclusió social” ha assenyalat Olga De la Fuente, Directora de la Fundació LaLiga.

El valor de l'oci Dins de la teràpia de Recuperació

El projecte, concebut com a espai lúdic i d'interacció, té com a objectiu generar un efecte positiu sobre la recuperació des d'un punt de vista psicològic, alhora que permet nodrir nous moments d'unió familiar.

Per aquest motiu i, amb l'objectiu de confirmar científicament els beneficis de l'oci a la salut, l'Hospital Vall d'Hebron està fent un estudi psicològic pioner que mesura la repercussió d'una experiència ludicoterapèutica, fora de l'entorn hospitalari, al benestar emocional de menors malalts en el moment final del tractament i dels familiars.

“Hi ha poques investigacions sobre la repercussió d'intervencions breus que combinin aspectes lúdics i terapèutics al benestar de nens i nenes amb malalties greus i el de les seves famílies. Aquest estudi pilot ens permetrà mesurar aquests aspectes, ampliar el coneixement científic i definir noves estratègies d’actuació dirigides a millorar la qualitat de vida de pacients amb malalties cròniques i la dels seus familiars”, ha explicat el Dr. Josep Antoni Ramos Quiroga, Cap del Servei de Psiquiatria de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron.

El compromís de la Fundació PortAventura

Des del 2011, la Fundació ha col·laborat amb 814 entitats afins i ha concedit ajuts per valor de 6.300.000 euros a través de nombrosos projectes. A més, durant aquests anys, més de 68.000 nens i adolescents en risc d'exclusió s'han beneficiat dels diferents programes.

“L'arribada de PortAventura Dreams ens permet continuar generant un valor real per a la societat. Estem convençuts que el projecte tindrà un efecte molt positiu a la vida de moltes famílies”, ha comentat Ramón Marsal, President de la Fundació PortAventura.

La Fundació PortAventura canalitza i impulsa l'acció social de PortAventura World, eix vertebrador de l'estratègia global de Responsabilitat Corporativa de la companyia focalitzada en la recerca permanent de l'equilibri econòmic, social i mediambiental.

Sobre la Fundació PortAventura

La Fundació, continuadora del treball de PortAventura al camp de la Responsabilitat Social Corporativa, neix el 2011 i centra els seus esforços en el suport a projectes dedicats a nens i joves en risc d'exclusió social del territori per raons sanitàries o econòmiques.

Canción Oficial DREAMS VILLAGE PortAventura Dreams Village Obre PortAventura Dreams Entrevista a Sergi Padilla | PortAventura Dreams
PortAventura Dreams rep les primeres famílies #PortAventuraDreams Village | Fundació PortAventura PortAventura Dreams entrarà en funcionament al setembre

Col·laboradors

La col·laboració d'amics, fundacions, empreses i entitats, així com la teva, ens ajuden a desenvolupar el projecte Dreams Village per continuar rebent més famílies.